Bij ons lees je alle bekendmakingen en welke vergunningen worden en zijn verstrekt in Zeewolde.
De ingediende aanvraag voor luidt als volgt:
Verkeersbesluit voor het plaatsen van verkeersborden en aanbrengen van verkeerstekens ten behoeve van de ongelijkvloerse kruising van Ganzenweg (N302), Harderdijk (N306) en Knardijk (N707/N302) te Zeewolde
besluiten: tot het aanbrengen van de volgende verkeerstekens als bedoeld in bijlage 1 van het RW 1990:op de Ganzenweg (N302)a.voor het vaststellen van de verkeersregels op de Ganzenweg (N302) richting Harderwijk, geldend vanaf de afrit naar de Knardijk (N707): bord G04 (einde autoweg) voorzien van onderbord OB401 (na 300 meter), na 300 meter herhaald zonder onderbord, gevolgd door bord A01-80 (maximumsnelheid 80 km/h) en bord B01 (voorrangsweg), een en ander conform bijgaande tekeningen PFL200189 en PFL200191;b.voor het vaststellen van een voorrangsregeling bij de aansluiting van de afrit van de Ganzenweg op de rotonde: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een en ander conform bijgaande tekening PFL200192;c.voor het vaststellen van de verkeersregels op de oprit van de Ganzenweg vanaf de rotonde: bord G03 (autoweg), een en ander conform bijgaande tekening PFL200192;op de Knardijk (N302)d.voor het vaststellen van de verkeersregels op de Knardijk (N302) richting Lelystad voorbij de afrit naar de Harderdijk (N306): bord C08 (gesloten voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h) voorzien van onderbord OB401 (150 meter), na 150 meter herhaald zonder onderbord, een en ander conform bijgaande tekeningen PFL2000192 en PFL200194; e.voor het vaststellen van een voorrangsregeling bij de aansluiting van de afrit van de Knardijk (N302) op de rotonde: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) met onderbord OB401 (150 meter), na 150 meter herhaald door bord B06 zonder onderbord, en haaientanden, een ander conform bijgaande tekeningen PFL200193 en PFL200194;f.voor het aanduiden van de busbaan langs de afrit van de Knardijk (N302) richting de Harderdijk (N306): de tekst “Lijnbus” op de busbaan rechts van de doorgetrokken streep;g.voor het vaststellen van de verkeersregels op de oprit van de Knardijk (N302) vanaf de rotonde: bord C08 (gesloten voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h) met het onderbord OB206 (ma t/m vr 07-10 h 15-19 h), ter hoogte van de busbaan gevolgd door het bord C08 zonder onderbord, rechts van de doorgetrokken streep van de busbaan de aanduiding ST22 (tractor) en de tekst “Lijnbus”, bij het einde van de busbaan gevolgd door opnieuw bord C08 met het onderbord OB206 (ma t/m vr 07-10 h 15-19 h), gevolgd door bord B01 (voorrangsweg), een en ander conform bijgaande tekeningen PFL200192 en PFL200193;op de Knardijk (N707)h.voor het vaststellen van de verkeersregels op de Knardijk (N707) vanaf de rotonde; bord C07 (gesloten voor vrachtauto’s) met onderbord OB401 (50 m), na 50 meter herhaald zonder onderbord, bord C15 (gesloten voor fietsen, bromfietsen en voor gehandicaptenvoertuigen), bord B01 (voorrangsweg) en bord F01 (verbod voor motorvoertuigen om elkaar onderling in te halen) met het onderbord OB101 (inhalen van tractoren toegestaan), een ander conform bijgaande tekening PFL200196; op de rotondesi.voor het vaststellen van de rijrichting op de beide rotondes: de borden D01 (rotonde; verplichte rijrichting) en BB12R (bochtschild met enkele pijlfiguratie), conform bijgaande tekening PFL200192;j.voor het vaststellen van een voorrangsregeling bij de aansluiting van de Knardijk (N707) en de Harderdijk (N306) op de rotondes: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg), voorzien van onderbord OB401 (na 150 meter), gevolgd door bord D02 (gebod voor alle bestuurders het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft), gevolgd door bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een en ander conform bijgaande tekeningen PFL200196, PFL200197 en PFL200192;k.voor het vaststellen van een voorrangsregeling bij de aansluiting op de rotondes van het tussen beide rotondes gelegen weggedeelte: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een en ander conform bijgaande tekening PFL200192;l.voor het vastleggen van de rijrichting vanaf de rotondes bij de aansluitingen van de Ganzenweg en de Knardijk (N302) en op de afrit van de Knardijk (N302) richting Harderdijk (N306): bord C02 (eenrichtingsweg, in deze richting gesloten voor voertuigen, ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee), een en ander conform bijgaande tekening PFL200192;op het Ganzenpadm.voor het vaststellen van de voorrangsregeling bij de kruising van het Ganzenpad met de Knardijk (N707): bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een ander conform bijgaande tekening PFL200196;n.voor het vaststellen van de verkeersregels op het Ganzenpad; bord C06 (gesloten voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen) met onderbord OB108 (uitgezonderd bestemmingsverkeer), een ander conform bijgaande tekening PFL200196;op de Harderdijk (N306)o.voor het vaststellen van de verkeersregels op de Harderdijk (N306) vanaf de rotonde: een dubbele doorgetrokken streep (verboden in te halen) en bord B01 (voorrangsweg), een ander conform bijgaande tekening PFL200197;op het fietspadp.voor het gebruik van het fietspad langs de Knardijk (N707) en de Harderdijk (N306) en het fietspad langs de Knardijk (N302): bord G12-A (verplicht fiets/bromfietspad), conform bijgaande tekeningen PFL200192, PFL200196 en PFL200197;q.voor het vaststellen van een voorrangsregeling voor het fietspad langs de Knardijk (N707) en de Harderdijk (N306) op beide rotondes en op de kruising van het fietspad met het Ganzenpad: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een en ander conform bijgaande tekening PFL200192;r.voor het vaststellen van een voorrangsregeling voor de kruising van het langs de Knardijk (N707) gelegen fietspad met de Ganzenpad: bord B06 (verleen voorrang aan bestuurders op kruisende weg) en haaientanden, een ander conform bijgaande tekening PFL200196;s.voor het aanduiden van een voetpad, beginnend vanaf het fietspad in de bocht tussen de Harderdijk en de oprit vanaf de Knardijk (N302); het bord G07 (voetpad), een ander conform bijgaande tekening PFL200192; alles conform de bijgaande tekeningen met de nummers PFL200189 - PFL200197.Vereiste van het besluitOp grond van artikel 15, eerste lid van de Wvw 1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het BABW genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd. Motivering van het besluitOp grond van artikel 21 van het BABW bevat de motivering van een verkeersbesluit welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij wordt aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid, van de Wegenverkeerswet 1994 genoemde belangen ten grondslag liggen aan het verkeersbesluit. Indien tevens andere dan voornoemde belangen in het geding zijn wordt voorts aangegeven op welke wijze de belangen tegen elkaar zijn afgewogen. Uit het oogpunt van;-het verzekeren van de veiligheid op de weg; en-het beschermen van weggebruikers en passagiers; is het gewenst om voornoemde maatregelen te nemen en ter uitvoering hiervan de benodigde verkeerstekens en borden te plaatsen. Overleg politieOvereenkomstig artikel 24 van het BABW is overleg gepleegd met de politie Midden-Nederland. BekendmakingDit besluit zal bekendgemaakt worden door publicatie in het Provinciaal Blad. Tegen dit besluit kunt u binnen zes weken na datum van publicatie in het Provinciaal Blad schriftelijk bij ons bezwaar maken. Uw bezwaarschrift dient ondertekend te zijn en voorzien van uw naam en adres, de datum, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden van het bezwaar.Nadere informatie over de bezwaarprocedure treft u aan in het hierna volgende informatieblad.
De gehele aanvraag is ook via deze link te vinden op de website van de overheid.
Hebben de buren een akkoord gekregen vanuit de gemeente op hun bouwplannen maar ben je het hier niet mee eens? Dan kan je binnen 6 weken na de goedkeuring bezwaar aantekenen. De gemeente moet het verzoek dan nogmaals bekijken. Wordt dan alsnog de vergunning verstrekt dan kan je nog een beroep aantekenen bij de rechtbank. Het beste is natuurlijk om in contact te zijn met je buren en het bespreekbaar te maken.
Share this article
Bekijk meer bekendmakingen